Liiite otur har vi allt haft nu!

Lysekil är inte sig likt, min favoritrestaurang Musselbaren, finns inte längre kvar! Min gråt och tandagnisslan över detta hemska ekar på  gatorna.  😞 Inte nog med det, 
toaletterna/dusharna slutade att fungera just lagom tills jag kom hem från min joggingrunda, kul. Jättekul!
Men det är sånt man får ta om man är född den 13:e och är en hondjävul........
 

Fiskerestaurangen här nere i hamnen där vi står, har heller inte öppnat för sommaren ännu, men det kan jag ta, även om det är trist. Jag var liksom inställd på att få fortsätta äta goda skaldjur och fisk några dagar till. 
Fast Lysekil är trevligt ändå, och idag har vi faktiskt kunna sitta ute nästan hela dan. En skön cykeltur blev det också, med många spännande saker att titta på. I hamnen där vi låg visade militärfatygen Visby upp sig för allmänheten. Häftigt och imponerande men också lite obehagligt på nåt vis. Man får lite kalla kårar. 
 
 
 
 
I hamnen finns ett minnesmärke över den hemska fartygsolyckan 1990, då Scandinavian Star stod i brand och 159 människor dog. Så många som blev drabbade. Oerhört sorgligt. 
 
Vidare fick vi se hur dykarskolan jobbade, jag var inte sugen alls på att joina, 8 grader i vattnet och våtdräkten ger nog inte nån värme. Men kul att se!
 
 
 
 
 
Okey, så var det med det, efter två nätter körde vi vidare till Hamburgsund. Där har vi varit tidigare och trivdes alldeles förträffligt.
Litet stopp på vägen bara, bara att gilla läget och vänta. 😟
 
 
 
Även denna gång fick vi en plats precis intill vattnet. I och för sig hade det varit konstigt annars, för det är nästan tomt på campingen, vi är tidigt ute! 😂😂😂
Och då slog oturen till igen! Tvättmaskinen tog mitt tvätt som gisslan, den slukade mina pengar men ville inte gå igång. Inte heller går det att öppna luckan och ta ut tvätten. Skiiiiiit!
 
Och receptionen öppnar inte förrän kl 9.00 imorgon. Nåväl, jag tröstar mig med ett glas rosè och njuter av utsikten. 
 
 
 
 
 
 
Tjingeling!
 


Husbilslivet | Västkusten | |
Upp