Kanaler, slussar och fisk!

Det var ett tag sen jag bloggade ser jag, efter Lillesand som jag skrev om i förra inlägget, låg vi i Henån på Orust i en vecka, en härlig ställplats med bra service, fin utsikt och nära till allt. Nära till allt betyder för mig nära till matbutik, apotek och systembolag. 😂
 
Efter det blev det en ny plats för oss. Håverud, ett jättemysigt ställe med en bra fiskrestaurang, vilket denna lilla frun uppskattade extra mycket. Det har varit dåligt med det utbudet på sistone.....
Och som vanligt (vilken tur vi haft hittills!) fanns en plats närmast vattnet! Halleluja!
Här i Håverud finns både kanal med sluss och en akvedukt, spännande!
 
 
 
 
 
 
Därefter hamnade vi på ett riktig knasigt ställe, knasigt men superhärligt. Åråshults camping, inget ställe du stannar länge på kanske, du får visserligen en stor egen tomt, men för att vara snäll är det väl inte det mest välskötta stället jag sett. Duschar och toa är dock helt okey, gammalt och slitet men ändå, det dög åt mig så då det duger säkert åt fler. Campingen ligger i the middle of nowhere, långt ifrån butiker och annan civilisation.  Men kul ändå att ha upplevt. Och visst, här fanns el, bra wifi, färskvatten och gråvattentömning så det är verkligen inte helt off grid. 
 
 
 
 
 
 
 
 
Nåväl, sen blev det ett återbesök på en bekant och kär camping, nämligen Wassbacken. Här ligger man precis utmed Göta Kanal, och förhoppningsvis kan man i lugn och ro sitta och titta på alla fina båtar passera, kanske ta en kall öl på uteserveringen på restaurangen?
Vi hade inte sån tur denna gång, restaurangen hade begränsade öppetttider och den enda båt som passerade idag var en militärbåt. Nåväl, nåväl, vad är väl en bal på slottet?
Och vi fick ju en plats prcis vid kanalen, som vem klagar? Inte jag!
 
 
 
 
 
På återseende då kan jag väl tillägga, resa går vidare!
 
 
 




Husbilslivet | Husbilsliv, Natur, Nya upptäckter, Restaurangbesök | |
#1 - - bmlarsreseblogg:

Så skoj att få se bekanta platser genom någon annans ögon. Åråshult har vi också besökt på vägen hem en gång, mest för att ha varit där och visst är det ett ställe som inte går att beskriva...
Henåns ställplats tyckte vi också mycket om och Håverud med sin akvedukt är verkligen speciellt.

Svar: Ja mycket speciellt, och visst är det härligt att upptäcka nya platser?
Roligt att du tittade in här! Tack!
Anneli Esseus

#2 - - Daniel på Upplevelsebloggen:

Kul att se lite Dalsland! :)

Svar: Det är så vackert där! En plats vi kommer att återvända till... ❤️
Anneli Esseus

Upp