Höststämning

Nu är hösten här på allvar, löven singlar sakta från både träd och buskar, svala vindar stryker runt husknuten, flyttfåglarna samlar sig i skyn och förbereder sig för avfärd till varmare breddgrader, kvällsmörkret kommer tidigare och tidigare. Men det tidiga morgondiset över hagarna, daggen i det långa gräset är så vackert, som hämtat ur ett sagoland.
 
Lite mysigt är det, det får jag erkänna, men för en sån som jag, betyder det att jag snart har en vinter att överleva. 
Jag avskyr verkligen vintern, detta eviga kalla, mörka trista och gråa, jag avskyr det!  Avskyr! Upprepar jag mig tycker ni? Jag säger det igen: Jag avskyr vintern!
 
Kunde jag göra som björnarna, skulle jag också gå i ide. Lätt.
Men än så länge kan jag njuta.  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Höst, På tur med Jösse | Husbilsliv, Höst, Natur | |
Upp