Ombytligt!

Igår var det sommar, när vi steg upp idag var det höst, men övergick till skön sensommar igen framåt eftermiddagen. En helt ljuvlig dag med bad (jodå, lite kallt var det allt, 15 grader, men ljuvligt ändå!) och supergod mat på Buhres  på Kivik. Fantastiskt gott faktiskt, det bästa på väldigt länge. 😋 
 
Och hösten är ju inte så dum ändå, de mättade färgerna, den krispiga luften, morgondiset.....
 
Och icke att förglömma, svamparna! Jag är en sån där som bara plockat kantareller tidigare, nu ligger jag i ordentligt för att lära mig mer, och denna gång blev det  "Stolt Fjällskivling" som landade i mitt register, ska bli så spännande att smaka. Den sägs vara mycket god, och klassas som en av de bästa matsvamparna.  På väg hem från byn såg jag ett riktigt praktexemplar men plockade den inte, har ju redan fått ihop en bra "fångst", dessutom var den angripen av allehanda ohyra. Men visst är den vacker, och för bara nån vecka sedan hade jag ALDRIG vågat plocka den!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kryddhalstrad laxtataki med kålrotsgari, äppel och fänkålschutney,
brynt smörcreme och friterat rispapper.
 
 
 
På tur med Jösse | Husbilsliv, Höst, Kivik, Österlen | |
Upp