En 11-åring, en 42-årig mästerkock och en och annan höna.

Vi har firat två födelsedagar  denna helg, så ljuvligt att få kunna umgås ungefär som vanligt igen! Och maten, den ska vi inte bara praaaata om, som alltid underbart god. Ingen går hungrig  från detta hus.  Som vanligt ska tilläggas. 💗 Och inget fusk här inte, egenjagat kött, i den mån det går förstås, och brödet, riktigt gott surdegsbröd, hemmabakat av kvinnan i huset, precis lika hemma i köket hon.   (Mina försök till surdegsbröd har inte slutat på detta vis, det kan jag lova.)
När jag skriver detta blir jag så sugen  igen, men vårt kylskåp här hemma i Malmö ekar tomt efter en helg borta....
Men om jag blundar känner jag doferna, hettan från grillen, sältan från kräftorna,  jag hör isen klirra i min Gin och Tonic.
Och det blev fläderglass till dessert,  jodå, hemmagjord den också. Fattar ni? 
 
Suck........
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Barn, Barnbarn, Familj | Familj, Livet, Stockholm, Ätbart | |
#1 - - Tony:

Vilka fina bilder.

Svar: Tack så mycket Tony, det värmer!
Anneli Esseus

Upp