Abborrlycka!

Vi blev inspirerade av en del bilder på Instagram, och ville åka till Spikens Gästhamn vid Vänerns strand, strax utanför Lidköping, Det var fullt när vi kom dit. I ärlighetens namn hade vi nog inte velat ligga där även om det funnits en lucka, jag lovar att det var inte ens 2 meter mellan husbilarna där. Såååå trångt. Men det såg väldigt mysigt ut av det lilla vi såg ute på bryggorna, mysiga butiker och restauranger. Ett litet Smögen i miniatyr?
Men inget ont utan att det har nåt gott med sig,  och detta goda hette i detta fall Hörvikens Marina, och låg bara några kilometer därifrån. Det är en stor hamn för fritidsbåtar, och ligger väldigt, väldigt vackert på en udde på östra sidan av Vänern. 
Här var det coronatänk hela vägen, väl uppmärkta platser och varannan plats var struken. Underbart. 
Och det bästa? Restaurangen Tap Station. Dom serverade en helt gudomlig panerad abborre, egenhändigt fiskad av Tim, den engagerade killen i baren, killen som kan allt om öl. Och dom har en del öl att välja på kan man lugnt påstå.
Den abborren kommer jag alltid att minnas, så kommer ni hit vet ni vad ni ska beställa! Proffsigt filéad var den också, inte ett enda litet ben.
Och miljön!
Ja ni kan ju själva se på bilderna som kommer.....😍
 
Provade förresten själv på fiskelyckan och Staffan förevigade detta, naturligtvis i tron att jag skulle få storfångst, men, näääääe, inget idag heller. (Fast jag vet ju var jag ska gå om jag vill äta god abborre! 😋)
 
 
 
 
 
 
 
Tap Station, med Tim, expert på abborrfiske och öl, i baren.
OBS! Varning för bildbomb!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Och så var det här med fisket då.......😂
(Foto: Staffan Esséus)
 
 
 
 
På tur med Jösse, Svemester | Husbilsliv, Nya upptäckter, Sommar | |
#1 - - Barbro:

Bildbomba på bara!

Det där matstället var ett supertips. Tack.
Maten ser helt ljuvligt god ut - nu blev jag vansinnigt sugen på abborre. Det var evigheter sedan jag åt det.

Svar: Inte ofta man äter det längre. När jag var barn åt jag det ofta, fast då med massor av ben, vad jag minns i alla fall.
Anneli Esseus

#2 - - Henriette:

Vilka otroligt vackra bilder du tar!
"Husbils Nybörjare" som får många bra tips från era resor, tack för det och en trevlig sommar!


Svar: Åh, men tack så mycket, kul att du gillar dom och att vi kan ge lite inspiration! ❤
Anneli Esseus

Upp