Och helgen var bra?

Det har den! Fantastiskt bra tom.
Den har vi tillbringat tillsammans med goda vänner, i deras sommarhus i Belganet, Blekinge. 
En röd stuga precis vid sjön, och det är precis sådär mysigt och trevligt som det låter. Tyvärr var vädret inte riktigt på samma humör som oss, så Assis och min SUP-tur blev idet inget med. 
 
Däremot blev det en härlig runda i skogen för att plocka svamp. Och under ledning av svampproffset har jag lärt mig hur en fårticka ser ut. Jag tillhör ju dom som är fegare än fegast när det gäller att plocka svamp. Så i min arma lilla hjärnas  svamplexikon finns det  nu två svampar, kantareller och fårticka, stort tack för det Assi! (Jag har redan gjort svampstuvning på båda sorterna, jättegott!)
 
Och det här med skogspromenad, det är ju ljuvligt även om svampkorgen är tom när man kommer hem. Svamp finns det ju i och för sig gott om, även om de är oätliga så är dom ju väldigt vackra. 
 
 
På tur med Jösse, Vänner | Husbilsliv, Höst | |
Upp