Pingstafton vid Helge å

Denna helg bor vi på Martins camping i Nyehusen. En liten och mysig camping precis intill Helge å, och vi har fått bästa platsen. 😅 Tycker vi då alltså.....
Stora fina tomter och, tro mina ord när jag säger detta, otroligt rena och fina faciliteter. Här tar du tom av dig skorna när du går på toa! Äckligt tänkte jag, tills jag såg hur kliniskt rent och fint det var. Det uppskattar vi, speciellt i dessa Coronatider, eller hur? Och, ska tilläggas, vi går ju bara på offentlig toa när vi ska göra tvåan, kissar gör vi "hemma". 😂😂😂
 
Finbesök fick vi också, bästa vännerna Johnny och Sassa hälsade på , det blev lunch på cafe'et som ligger på campingen, gott och uppskattat. En promenad hann vi också med innan det var dags för dom att fara hem igen.
 
Sen blev det då dags för en liten splittring inom familjen. Staffan har en annan religion än mig, och då kan det ju bli lite kulturkrock (det har jag läst i nån bok för länge sen, tror jag).
Han är övertygad om att man inte ska slita ut sin kropp, den ska vila så mycket som möjligt. Den religionen tar jag till mig emellanåt, och utövar den då ganska så omfattande . I stora doser, för visst förstår jag filosofin! Men inte just idag. 
Idag tillbad jag en annan gud, ombytlig som jag är,  nämligen den som säger att du missar nåt kul bakom hörna därborta. Nyfiken i en strut tror jag denna religion kallas. 
Så medans han utövade sin religion, tog jag min cykel och utövade min. 
Tog alltså en cykeltur och hamnade i Åhus, ett mysigt ställe som absolut bör besökas igen. Vi har varit här förut, men då bara på genomresa, och stannat till på ICA-butiken. Denna gång stannade jag istället och snackade med lillkilen som fiskade gädda i Helge å, dock utan framgång, denna gång. 
 
Så det blev en tur utmed en bit av Skåneleden, en tur på dryga 2 milen, på fin cykelväg som kantades av hundkex och förgärmigej. 
Och väl hemma igen möttes jag av en utvilad kär make och ett glas kallt vitt vin. Vad kan man mer begära av livet? Inte mycket skulle jag vilja säga...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ditten och datten, På tur med Jösse | Husbilsliv, Livet, Natur, Nya upptäckter, Skåne, Uppleveser, Utflykter, Vänner | |
#1 - - Anna / boihusbil.se:

Skulle gärna cykla Skåneleden, väldigt fint. Vi har dessvärre tillbett samma gud som ni make de senaste månaderna. Saknar rörelsen men den kommer ju tillbaka.

Svar: Såklart det kommer tillbaka, det är ju snart SUP-väder! :)
Anneli Esseus

Upp