Holy Shit!

Vi har varit här i Mölle ett antal gånger nu, både denna vår men även förra sommaren. Varje gång har jag velat besöka Holy Smoke BBQ, men av olika anledningar har det aldrig blivit av.  Det här stället kan skryta med att vara den första renodlade barbecuerestaurangen i Sverige, klart man vill hit?  
Äntligen, säger jag som älskar dom här lite udda ställena. Dom som har en välutvecklad egen stil och står för det. Ställena som kan ligga på de mest udda platser, men som ändå lockar folk bara för den goda matens skull.
 
Holy Smoke ligger 3 km från campingen vi bor på just nu, rätt in i "böstan". Säger man så, när man inte kan säga rätt in i skogen? Här finns ju bara fläckvis med skog.
Det blir kanske enklare om jag säger mellan Mölle och Nyhamnsläge då, ute på landet. Hursomhelst, slå in det på GPS:en nästa gång ni ska till trakterna. Det finns nämligen ingen skylt som avslöjar var Holy Smoke BBQ ligger. Den som vill hitta hit får helt enkelt följa strömmen av besökare. Och dom är många, vi var där redan vid lunch, och då var det redan massor av folk. Men till vår glädje kunde avstånd hållas överallt, även i kön. Tummen upp för det! 
 
Om det var gott? Behöver ni ens ställa frågan? Jag åt Korean Porkbelly med bra sting! Staffan tog Short Rib, och var även han mycket nöjd. 
Nja förresten, riktigt nöjda är vi ju inte, för vi måste ju hit igen, vi måste också smaka korvarna, kycklingen, pulled porken och.......... ja allt! För om allt är lika gott? Vill man missa det? Nä, just det. 
 
 
Om mina tanka vimlar som vanligt iväg, tänk att sitta här en ljummen augustikväll, gnaga på lite goda ben, ta en kall öl och lyssna på lite skön blues, herregud, jag får tårar i ögonen bara jag tänker på det........
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Tack Johan Fritzell, det där gjorde du förbannat bra!
 
Lycka | Husbilsliv, Kullahalvön, Nya upptäckter, Restaurangbesök, Skåne, Ätbart | |
#1 - - Hemma Hos Felicia:

wow hur coolt! Och maten såg ju så bra ut den med!

Svar: Tack så mycket Felicia! Och ja, det var riktigt gott!
Anneli Esseus

Upp