Oknö, Mönsterås

Här har vi det otroligt gott, och för första gången är det SUP-väder. För dom som inte vet vad det betyder ska jag genast förklara. Riktiga SUP-entusiaster tycker såklart annorlunda än jag, men jag är en glad pensionär och inte lika äventyrlig som många andra. Man har ju en lårbenshals att tänka på, i alla fall har jag läst om det, att folk i min ålder ska ska ta det väldigt lugnt....... fast det skiter jag i, jag gör som jag vill ändå. 
Men, jag vill ha sol och värme när jag suppar, och helst ingen vind, jag kallar det plattvatten helt enkelt. Hur svårt var det att förstå? Nej, just det. Inte alls!
 
Vi har precis hämtat oss från vår "Blekingeträff", denna ljuvliga sammankomst som sker en gång om året, samma tid , samma plats och lika fantastiskt roligt varje gång. Fyra tanter som en gång jobbat ihop för många, många år sen träffas, med respektive såklart! Äter fantastiskt gott, dricker lika gott och skvallrar, tjatar, sjunger och är allmänt fräcka i truten hela natten lång. Nästan i ala fall. Det konstiga är att vi går och lägger oss tidigare och tidigare för varje år......Hmmmmmm, vad kan det bero på? Åldern kanske? 😂 Värdparet är alltid detsamma, stackars människor, vi som får vara med kan inte tacka nog. 💗
 
Det är underligt det där med vänner, vad är det som gör att just vi trivs så jäkla bra ihop? Vi är ju trots allt ganska olika, eller är vi kanske inte alls det?
Vi har i alla fall samma humor, det är kanske det som är hemligheten, tillsammans med allt vi upplevt tillsammans på vår gamla arbetsplats. 
 
Hursomhelst, imorgon drar vi oss så sakta upp mot Östergötland. Får se var vi hamnar då.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
På tur med Jösse, Svemester | Blekinge, Fest, Husbilsliv, Livet, Vänner | |
Upp