Valborg i regnets tecken.

Regnet öser ner, periodvis. Ungefär samtidigt som min man säger ordet grill, så börjar det regna. Eller om jag säger ett par andra magiska ord: Jag går på en fotorunda, så händer samma sak. 
 
Lite våt om fötterna sitter jag här med lite bilder i alla fall.
På framrutan i vår husbill rinner en stilla rännil, det smattrar lite hemtrevligt på taket och himlen är alldeles grå.
Vi bor ganska nära havet men vi kan inte se det just nu. Jag såg det för en stund sedan och det såg inte alls inbjudande ut, stora vita gäss gick på vågorna och färgen såg lika kall ut som stål.
 
Vi visste att det skulle bli dåligt väder, men vi ville hit ändå. En del äppelträd har börjat blomma och när det händer, finns det ingen vackrare plats att vara på än just här. 
Vi är i Kivik, kanske jag skulle tillägga. 
För er som inte vet, Kivik ligger i Simrishamns kommun i Skåne. Utanför ligger Hanöbukten, (eller Ålakusten som man sa förr). Är det nånstans det är tätt mellan äppelodlingarna så är det här. Att stå mitt i ett blommande äppelodling är som att befinna sig i en saga. Tänk Körsbärsdalen och Mio min Mio. Vi får se, det har väl inte kommit igång riktigt ännu kanske. 
 
Hoppas på lite bättre väder imorgon, i alla fall uppehåll. Under tiden kryper vi upp i soffan i vår bil, lagar lite god mat och häller upp ett glas vin.
 
Ha en skön Valborgshelg!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ditten och datten, På tur med Jösse | Husbilsliv, Kivik, Natur, Skåne, Österlen | |
#1 - - Heidi:

Åh jösses så himla fina fotografier du har tagit, du har verkligen lyckats fånga känslan. Och det är ju faktiskt ingen valborg utan lite regn brukar jag säga varenda år. Hoppas erat firande ändå var trevligt! Kram.

Svar: Tack så mycket Heidi! Det värmer verkligen och visst har du rätt, lite regn hör till. Ha en fortsatt skön Valborgshelg! Och en stor kram!
Anneli Esseus

Upp