Ledsamt!

 
Idag lämnade vi Kalvehave, det var den sista resan för säsongen och vi har nu satt in vår älskade Jösse på vinterförvaring. Lite ledsamt och sorgset känns det allt.
Tänk vad denna husbil har skänkt oss mycket glädje, och kommer att göra det förstås! Alla fina platser vi besökt alla härliga människor vi mött och alla nya erfarenheter. Helt underbart!
 
Jag har alltid drömt om att ha en husbil, och mitt mål i livet är faktiskt attt få bo där permanent, men vägen dit för oss är väldigt lång. Dels är jag beroende av att jobba nån gång i veckan för att ha råd att fortsätta leva i samma standard som jag gör idag, dels har inte Staffan gått i pension ännu.
 
Men tänk att ha få  ha det som pemanent boende! Några fina månader i Sverige och sen drar man söderut när det börjar bli kallt. Lyx. 
 
Jag följer underbara Anna och Roger och deras blogg "Bo i husbil" och har där hittat precis vad jag drömt om i så många år. Det är ju exakt så jag också vill leva! Så underbart att följa deras resa genom livet i en husbil!
Nu är vi inte i samma fas i livet, dom är fortfarande ralativt unga, dom jobbar fortfarande och tjänar pengar under tiden. Den möjligheten har vi ju inte vi.  Pensionen är ju i och för sig en inkomst men den räcker inte långt. Dessutom har Staffan inte gått i pension ännu, och han kan definitivt inte sköta det utan att vara på plats. 
Så vi drömmer om en stor vinst på Lotto, Triss eller nåt annat skit. 😂😂😂
 
Men den dagen när han också går i pension kommer vi att räkna på om vi trots inte allt kan göra slag i saken. Sälja lägenheten och bara dra. Sen har vi den där typiska svenska oron...... den där lille jäveln som sitter på ena axeln och säger, tänk om ni blir sjuka då? Behöver hemhjälp och hela den faderullan? 
Då säger jag, den obotlige optimisten, den dagen den sorgen! Eller, inte? Man vill ju ändå ha ett värdigt slut på livet. Och ett värdigt slut enligt mig är inte att sluta som ett kolli på ett boende som ingen minns namnet på. 
Jag kan väl få dö i en husbil likväl som i en lägenhet eller på sjukhus? Just saying...
 
 
 
 
 
 
Tankar och funderingar | Grekland, Livet | |
#1 - - Anna. / boihusbil.se:

Men vad roligt att du inspireras och gärna hänger med oss! Hoppas ni kan uppfylla drömmen en vacker dag. Vi släppte gärna vår standard för ökad frihet :)

Svar: Tack! Vi håller tummarna för det!
Anneli Esseus

Upp