Köpdjävulen

tog tag i mig idag, det ska erkännas. Jag kunde inte motstå, gick ur Höganäs Saluhall ett par tusen kronor fattigare. Det blir nudlar resten av månaden. Frågan är bara hur jag ska förmedla det till Staffan. Hmmmmm........ Men vänta nu, han älskar ju makaroner! Det får bli makaroner resten av månaden, jag är ju däremot inte så förtjust i det.... men huvudsaken är ju att man är snygg! Och det blir jag ju i  min nya klänning OCH mina nya skor! 😅😅😅
 
Så hade det kunnat låta om man nu inte varit en modern kvinna, och som sådan gör jag vad fan jag villl. 🤣 Ha!
 
 
Hade inte haft nåt emot att ta med denna ståtliga lampa hem också. Stor och vacker i blänkande metall. Men eftersom jag inte visste var jag skulle ha den fick det faktiskt vara. 😉
 
 
Krukan däremot höll på att slinka med.....
 
 
Hur coola hade inte dom här  mässingsljustakarna varit i ett pojkrum?
 
 
Vem minns inte Höganäskrukan? Finns det någon som inte haft en sån hemma?
 
 
 
Ser ni pallarna? Inte korkar alltså, utan pallar! 😅
 
 
Porslinet? Ja tack!
 
 
Och hur varför kom vi att tänka på en viss vän när vi såg denna stora (säkert en halv meter hög) och grandiosa Champagnekylare?  Den hade gjort sig bra hemma hos dig Otto!  😅
 
 
 
 
 
 
Får nog cykla hit igen, hann inte med alla butiker. 😂 Det kanske får bli nudlar ändå.....
 
 
 
På tur med Jösse | Husbilsliv, Kullahalvön, Livet, Nya upptäckter, Resor, Sommar, Utflykter | |
Upp