Ingen bra start.

Jag trodde att 2016 skulle börja bra, men jag vet inte det jag.
 
Man måste byta tåg och visa leg när man åker hem till Malmö igen efter en mystur till Köpenhamn. En resa som tidigare tog 35 minuter tar nu dubbla tiden.
Jag får dåliga vibbar av det här, nånting säger mig att inom en snar framtid måste jag alltid ha mitt pass på mig.
 
 Kvinnor har blivit antastade av hela gäng runt om i landet, och ingen kan väl missat händelsen i Köln? Fast det ska vi inte prata om eller låta allmänheten få veta. Det är nämligen inte politiskt korrekt. Nähä????? 
Just det, förlåt, jag glömde att vi är lite korkade när det gäller sånt här, vi ska bara få veta sånt som styr oss i rätt riktning. Vi kan nämligen inte tänka själva längre.
 
David Bowie, en ikon som funnits nästan så länge jag kan minnas, har gått ur tiden. Förvandlingarnas mästare har än en gång bytt skepnad. I´m a Black Star sjunger han och det är säkert sant. 
Jag lyssnar om och om igen på Lazarus och Black Star från nya plattan som släpptes bara några dagar innan han dog. Det är som att läsa ett enda långt avskedsbrev. Jag ryser....
Cancerdjävulen tog även honom till slut.
 
Så, så jäkla bra början har det väl inte varit? Och januari är inte ens slut än.........
 
 
 
 
Klagomuren, Tankar och funderingar | |
#1 - - Sassa:

Visst var det ofattbart, helt galet att han inte finns mer...

#2 - - Krönikören:

Håller med - det har varit en usel start på året. Nu får det vända, tycker jag.

Svar: Instämmer!
Anneli Esséus

Upp