Jag vill ha mer!

Mer, mer, mer! Denna helgen har hittills varit helt underbar med temperaturer som kräver både shorts och tunn tisha. Herregud så härligt, och så svältfödd man är på detta. Denna helg tog Jösse oss till Mölle, farmor var väääääääääldigt sugen på att få äta på Holy Smoke i Kapperupp. Tja, då då fick det bli så. Och blev hon nöjd, denna gamla skatan? Det kan ni skriva upp att hon blev!
 
Dessutom tog hon sig en cykeltur för att se Nimis, träskulpturen som skapats av Lars Vilks som så tragiskt omkom i en bilolycka förra året. (Om det nu var en olycka, jag har mina tvivel.....)
Vi har varit i trakterna många gånger men aldrig tagit oss till Nimis. Inte konstigt, stigen dit är inte gjord för varken barn eller pensionärer. Halta och lytta göre sig inte besvär här alltså Men nu satsade jag, och överlevde. 😂
Vackert är det inte men det känns som om det tillhör allmänbildningen att ha sett det. 
 
 
 
 
Efter det blev det en cykeltur till Arild, vi har bara besökt byn lite snabbt, nån gång när vi var på väg nån annanstans, men aldrig tittat närmare på byn. På vägen dit låg Arilds vingård. Hade ingen aning om att det ens fanns. Härlig överraskning. En liten rundtur där blev det, fast inget vin............😔
Vidare till Arild alltså. Vilket ställe, där skulle jag lätt kunna leva och bo! Så vackert!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vidare till Krapperupps slott, vi tog en "fika". Eller rättare sagt en törstsläckare bestående av Aperol, Martini, Prosecco och massor av is. Mycket gott! (Det fanns annat gott också om nån undrar, men vi hade precis ätit oss proppmätta, på Holy Smoke, men dom bilderna tar vi sist.)
Eller vad sägs om en frasig Pavlova med passionsfrukt eller en chokladig kladdkaka med blåbär? 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Så kommer vi då till ett av farmor Krulls favoritställe, Holy Smoke i Krapperupp strax utanför Höganäs. I just löööööve it! 
 
 
 
 
 
 
 
 
Länk till Holy Smoke
 
 
På tur med Jösse | Husbilsliv, Kullahalvön, Livet, Nya upptäckter, Restaurangbesök, Sommar, Uppleveser | |
#1 - - Katarina Bredberg:

Hej Anneli! Jag gick igenom länkar på datorn och såg ditt senaste reportage :-) . I Arild (Brunnby) bor min lillasyster Sophie Oldfield född 1984 med sin man Will från Australien och deras två barn. Hon är näst yngsta barn till Pelle Bredberg . Jag får försöka titta bättre på din blogg. Allt gott! Din medresenär Turkiet 2015

Svar: Kul, både med din historia och att höra av dig!
Anneli Esseus

#2 - - Katarina Bredberg:

Tack. Jag fick jobb i Stockholm i 3 månader. Nu är jag tillbaka i Göteborg. Ta hand om dig och de dina :-)

Svar: Detsamma till dig!
Anneli Esseus

Upp