Sista kvällen i Norge

Igår var sista kvällen i Norge. Och vilken kväll det blev, så härlig! Vi blev inbjudna till lite spel med våra norska grannar. Ett härligt gäng som man mer än gärna stöter på nånstans igen. Sköna norska gutter och jänter.........😍 Och vi befinner oss på Utnö camping, strax söder om Oslo. 
 
Och för att sammanfatta vår fina Norgeresa:
Vilket äventyr det varit, så många vackra vyer vi fått se. I alla fall jag, som inte har kört. Jag har mest suttit med kameran i handen och pekat, "ojat" och "wowat". Stackars Staffan, här kan man inte vända och vrida på huvudet hursomhelst för att titta sig omkring. Vägarna kräver total koncentration.
Höga snöklädda fjäll, djupa dalar med täta skogar, dånande vattenfall, brusande älvar, stilla fjordar, stora vidder och slingrande vägar har fått se.
Dessvärre har vi också färdats genom många mörka och kilometerlånga tunnlar, men känslan när man kommer ut på andra sidan med en ny vacker scen framför sig, gör att det är väl värt besväret. (Vi har tom färdats under Oslofjorden, 137 meter under havsytan.)

Och kameran har gått varm, skållhet skulle jag nog vilja påstå, det blir många fina minnen att spara till vintern när mörker och kyla tynger sinnet.

Norge är ett otroligt vackert land, som hämtat ur sagornas värld på sina ställen. Återkommer mer än gärna. 💗
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Öyvind, 71,  och jag bytte kläder för en stund, ville ha hans tisha........😅 Han blev fin i min klänning tyckte jag, men nåt byte blev det inte.😟
 
 
Möten, På tur med Jösse | Husbilsliv, Norge, Sommar | |
Upp