Nojor

Visst har man nojor, det är som om de avlöser varandra. Ena dagen nojar man över det ena, nästa dag över nåt annat. Just nu nojar jag över min vikt. 
Det goda livet jag fört hela sommaren, har haft en ytterst menlig påverkan på min fysionomi, som jag skulle sagt om jag vore det minsta bildad. Men det är jag ju inte, så jag säger bara: Jävlar vad jag gått upp!
 
Ja ja ja, jag vet att jag inte är överviktig!  Men ni vet hur det är, man har sin trivselvikt, och vill helst stanna där. Inte trodde jag att jag vid 65 års ålder skulle noja över min vikt!?  Seså, ut och promenera då, sa den lille som sitter på min högra axel, han som helst vill bli tilltalad som "Den kloke". Det är ju både nyttigt och skönt. Dessutom blir du ju av med en hel del kalorier. 
Han som sitter på min vänstra har jag bett hålla käft. 
 
Så jag gick, det blev en bra och skön runda på över en mil. Och som ni vet, går jag ingenstans utan min kamera.......
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Tankar och funderingar | Bekvämlighetszoner | |
Upp