Starten på 5 veckors hemester!

Som vi sett fram emot detta, 5 veckors husbilsluffande, utan destinationer, utan planer. Jo 3 destinationer har vi förstås, Bro, Västerås och Norrköping, för att träffa nära och kära, men annars är ingenting bokat, planerat eller bestämt. Underbart!
 
Vi startade alltså idag, med en flaska Champagne (tack Emelie och Erik!) i Simrishamn. Dessutom tänkte vi slå på stort och gå på restaurang denna vår första kväll.
Och jag tyckte vi kunde gå nånstans där vi inte  varit förut. Tji fick jag skulle det visa sig....
 
Jodå, min spätta var god.
I övrigt kunde vi skippat detta besök. Efter att ha blivit serverad en öl i ett trasigt glas och fått allt i knät, även en go pöl i handväskan ska tilläggas, kunde kvällen ha börjat bättre.
Staffans planka var nog det tråkigaste jag sett. Smakade okey, men inte mer, enligt Staffan, och gudarna ska veta att han har inte stora krav. Han blir lycklig över en tallrik med stuvade makaroner och stekt falukorv. 😘 Nu var han dessutom glatt överraskad över att slippa en massa grönsaker på tallriken, det enda som fanns i den vägen var en liten bit grillad tomat. (OMG!)
 
Och bearnaissåsen, var var den?  Staffan letade en stund och hittade minsann en liten klick vid sidan av "filéen", kocken ville definitivt inte skämma bort gästerna med sås, det var tydligt. 
 
När vi bad om notan inleder kyparen glatt leende med att säga: Ja det här besöket kunde ju sluta som nåt man läser om i tidningen. Och lämnar utan att skämmas över en nota som inte har en enda krona i avdrag.
Det var då frun blev "lite irriterad".
 
Jag fick min mat gratis.......
Behöver jag tillägga att hit går vi aldrig mer?
 
 
 
 
 
 
På tur med Jösse, Svemester | Husbilsliv, Restaurangbesök, Skåne, Sommar, Österlen | |
Upp