Här ska SUPAS!

Och nej, inte supas utan SUPAS! På SUP-brädan, om ni nu trodde nåt annat...
 
Vi lämnade vackra Jonsboda idag för att så sakteliga dra vidare mot västkusten till.
Valet var faktiskt ganska svårt, öst- eller västkusten? Vädret ser ut att bli ungefär detsamma på båda sidorna av landet. Staffan älskar ostkusten (tror jag det, han är ju född där) medans jag älskar västkusten. Dessutom har vi ju faktiskt varit mycket på ostsidan sista tiden, så nog är det väl dags för lite västkustvindar nu? 
 
Nåväl, vi är inte där ännu och vi har ingen brådska, vi tar det lugnt.  På vår väg dit körde vi förbi Norrkvarn för att få se en slussöppning, och vi hade tur. 10 minuter väntade vi på detta lilla spektakel och det var faktiskt ganska fantastiskt att se hur det går till. Vilka krafter det ändå är! 
 
 
 
 
 
 
 
Sen hamnade vi då på ett litet ställe som heter Årnäs, en båthamn som vem som helst, inte speciellt charmig eller ovanlig. Faktiskt ganska tråkig.  (Vi är fortfarande i Västra Götaland.)
Men denna lilla vik av Vänern hade ett suveränt läge för: Gissa?! Ja, just det, att SUPA. Medans brädan pumpades upp väntade jag otåligt på att få komma ut på detta vatten, och ja, det motsvarade alla mina förväntningar, heeeeeelt underbart! 
Och på kvällspromenaden hittade jag lite hallon. Även denna dag hamnade på topp!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
På tur med Jösse, Svemester | Husbilsliv, Nya upptäckter, Sommar, Stand up Paddle | |
Upp