Det är inte så lätt som man tror!

Att luffa runt med en husbil på västkusten är inte så lätt som man tror i dessa tider. Man kan säkerligen skylla  på Corona, alla semestrar hemma i Sverige och både ställplatser och campingar är överfulla. Att campingarna är fulla har jag full förståelse för, men att ställplatserna är fulla retar mig lite.  Här ligger man i veckovis och flyttar inte på sig. Enligt mig ligger du ett eller två dygn på samma ställe på en sån. Man campar inte, vill du campa så ta in på en campingplats!
Men som nån sa: Det är de där jävla pensionärernas fel, dom flyttar fan inte på sig! Oooooops, jag känner mig skyldig fast jag inte behöver (ungefär som när nån stjäl på jobbet, alla känner sig skyldiga),  jag är ju pensionär men ligger inte still på en ställplats, absolut inte mer än ett par nätter i alla fall. Om man nu inte hittar ett guldställe förståss, som inte fullbeläggs på en kvart. 
Rotation mina vänner, det är grejen med husbil! Man ska liksom ligga runt, här är inte det av ondo, i vår ålder kanske ska tilläggas, utan bara härligt! 😉
 
Av detta kanske man kan utläsa en viss besvikelse om man är riktigt uppmärksam, och har ni dragit den slutsatsen har ni helt rätt. Alla de där ställena som vi dagdrömt om är totalt propppfulla av  bukstinna, rynkiga och självgoda panchisar, klädda i safarishorts med tusen fickor och Eccosandaler med tillhörande tubsockor. Och dom släpper minsann inte in en stackars liten rookie som jag (som faktiskt inte ens fyllt 65 än!) , och min fortfarande arbetsföre make. 
 
Ska du ha minsta chans att få en plats måste du vara där senast lunch, inte en minut efter! Vad betyder detta? Jo, att du så fort du stiger upp måste förbereda dig på att fort som fan köra till nästa ställe för att huvudtaget få en plats. Och ofta betyder det att du får ta till plan B. Alltså det där stället du valde i andra hand. Stanna och titta på sevärdheter, utsikter eller handla? Glöm det, här är det minuter som gäller. 
 
B-platserna som vi hamnat på har dock inte varit helt fel, så jag ska väl inte gnälla alltför högljutt, 
Vi har ju det alldeles förträffligt bra ändå, men ibland måste man skälla av sig lite, eller hur?
Och vi kommer att kriga på nån vecka till för om vi ska vara riktigt ärliga så äter vi gott och mår gott, och det är ju huvudsaken, eller hur? 😅
 

 
 
 
 
 
På tur med Jösse, Svemester, Tankar och funderingar | Husbilsliv, Nya upptäckter, Sommar, Uppleveser, Västkusten | |
Upp