Stevnsfort koldkrigsmuseum

Enda gången jag faktiskt gillat att se gamla krigsminnen var när vi var på en guidad bussresa i Normandie, med temat dagen D. En otroligt intressant upplevelse med en engagerad och mycket livfull guide. En riktigt bra upplevelse.
 
Så var också dagens utflykt, mot alla odds måste jag säga, för jag får kalla kårar av allt som har med krig att göra. Krig för mig betyder död, svåra skador, lidande och sorg. ALLA är forlorare i ett krig. Hade jag varit man hade jag säkert vapenvägrat.....
 
Men idag besökte vi alltså ett krigsmuseum i Stevsnsfort i Danmark, en upplevelse där jag gick in med mycket blandade känslor. Kände att jag får väl "offra" mig lite, likväl som maken alltid, och utan gnäll, hänger med på grejor som jag gillar.....  😁
Staffan är ju mycket intresserad av allt som har med både 1:a och 2:a världskriget att göra. Och jag måste erkänna att det var väl värt besöket.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ditten och datten, På tur med Jösse | Danmark, Husbilsliv, Nya upptäckter, Tips, Uppleveser | |
Upp