Lite höstbilder.

Det vilade ett skönt ljummet dis över staden idag. Inte en vindpust krusade ytan på vattnet i kanalen. Hösten när den är som bäst enligt mig. Kyla gillar jag inte och det är betydligt lättare att fota utan stark sol. Så jag säger tummen för det!
 
Vännen Sassa och jag,  passade på att gå genom Slottsträdgården på vår väg hem efter Lunchkören på Malmö Live.  Det där är ett riktigt vitaminpiller, en humörhöjare av klass Men det är en annan historia, det var ju hösten som skulle vara i fokus idag.
 
Och där,  i Slotträdgården prunkar det fortfarande, i visserligen i en annan färgskala än mitt i sommaren, men minst lika vacker. 
Också kul att följa bygget på insektshotellet jag nämnt förut i bloggen, det ska bli världens största och då krävs det att det blir 40 meter långt och totalt 20 kubikm. Ett kul och vackert inslag i parken.
 
Och en liten fråga bara, tycker inte att det är så mycket röda färger på löven i år, nästan bara gult och orange. Är det bara inbillning eller finns det en anledning till detta, nån som vet?
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ditten och datten | Höst, I våra kvarter, Malmö | |
#1 - - Rebecca Adnell:

Så himla vackert :D

Svar: Stort tack! ❤
Anneli Esseus

#2 - - FSHD Daniel:

Hösten är så fin med alla färger! Väldigt fina höstbilder! :)

Svar: Tack så mycket! ❤
Anneli Esseus

#3 - - Sassa:

Jättefina höstbilder, tack för en trevlig tur❤️

Svar: Tack själv Sassa! 💋
Anneli Esseus

Upp