Ruggigt

Vädret är riktigt ruggigt idag, inte så kallt kanske, men vindarna gör att det känns betydligt kallare än vad temperaturmätaren visar. 
Efter en tur ut för att titta till Jösse, (denna ständiga längtan till vårens första utflykter i husbillen!) begav vi oss till Malmö Saluhall för att smaka på den Gryeregratinerade löksoppan som alltid står på Möllans osts meny. Första gången jag såg detta visste jag att jag måste släpa hit min man som fullkomligt älskar löksoppa. Släpa och släpa, han är inte nödbedd på nåt vis när det gäller Saluhallen, god mat, lite vin, sitta och titta på folk i vacker miljö. Känna dofterna från de andra butikerna och restaurangerna. Tomaterna, basilikan och vitlöken från italienska, chilin och koriandern från Pink Noodle, det nybakade brödet från bageriet, doften av stenugnsbakad pizza, vem älskar inte det?
 
Och visst var det gott, men inget vi kommer att springa benen av oss för i fortsättningen. Vet inte om dom kanske tappat sockermåttet i soppgrytan denna gång, för den var alldeles för söt för vår smak. Jag gillar söta saker, det vet alla som känner mig, så det är inte det, men det gäller godis, kakor, desserter, inte mat. Personligen hade jag velat ha lite mer Umami. Salt och buljong. Och så mycket ost vet jag heller inte om det var, mest bröd kändes det som.........
Men nu har vi testat, så nu behöver jag inte dregla mer
efter just den rätten,
när jag tittar på deras annars så fantastiska meny.
Och att jag återvänder dit råder det ingen som helst tvekan om, man kan bara inte lyckas med allt. Deras pinchos tex, is to die for!
 
 
 
 
 
 
 
| I våra kvarter, Malmö, Ätbart | |
Upp