Söndag kväll

och vi är hemma med halmen igen. 
Trots att vi ju faktikt älskar vårt hem i Västra Hamnen så vill vi inte dit just nu. Dessa helger vi varit ute med Jösse husbil har varit helt fantastiska. Men nu är det ju faktiskt söndag och en ny arbetsvecka tar sin början imorgon, i alla fall för en del. (Skrev hon med ett litet retfullt fniss på läpparna....) Maken har ju några år kvar innan han kan "passionera" sig. Fast skrattar bäst som skrattar sist. Han får säkert en betydligt bättre pension än jag, så han slipper säkert jobba extra.
Jag jobbar två nätter denna vecka men börjar inte förrän på onsdag så jag får vara ledig ett par dagar till.
 
På vår färd hem stannade vi till på Stenshuvuds nationalpark. Där ängarna blommar med blommor jag knappt sett sen när jag var barn. Där fanns tex gullvivor i massor, små porlande bäckar, backar och dalar och en fantastisk strand. Där finns massor av fina stigar och vandringsleder att gå, väl skyltat. Ta hit familjen, fyll picnickorgen, glöm inte badkläderna, vandra, bada och ut och njut!
 
Vi gick aldrig upp på den berömda utsiktspunkten, jag fastnade nere på ängarna, fascinerad av blomsterlivet där,  men det får bli nästa gång. Där väntar nämligen en vidunderlig utsikt har jag förstått.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
På tur med Jösse | Foto, Natur, Nya upptäckter, Skåne, Tips, Utflykter, Vår, Österlen | |
#1 - - Iza Palm:

Vilka härliga bilder :D

Svar: Tack så mycket, det värmer mitt hjärta!
Anneli Esseus

#2 - - Sassa:

Underbara bilder!

Svar: Thanx!
Anneli Esseus

Upp