Äntligen på tur igen!

Så var det då äntligen dags för en tur med "Jösse husbil" igen. Förra helgen kom vi ju inte iväg pga dåligt väder, men nu har både kyla, vind och regn lättat lite. Som vi längtat! Vi har båda två haft abstinens hela veckan. Vad ska man kalla detta beroende? Såg en skön text på en T-shirt nånstans på nätet: Jag behöver ingen terapi, jag behöver bara en tur i husbilen! 
Nånstans där har vi landat. 😂
 
Denna gång har vi begett oss till Kivik för att förhoppningsvis få se fruktodlingarna blomma, Kivik är ju centralorten vad gäller äppelodlingarna i området. Här finns även ett musteri som vi tänkte besöka imorgon.
 
Vi kan kanske vara nån vecka för tidigt, men vi chansar. Hursomhelst blir det en fin tur, Österlens natur är oslagbar även utan blommande odlingar. 
Vi bor på en camping precis i utkanten Kivik, den ligger upp på en höjd så vi har tom lite utsikt över Hanöbukten. 
 
Jag begav mig naturligtvis ut på en liten upptäckspromenad på kvällskvisten, när vi landat lite och precis nedanför oss, strax intill stranden låg just en äppelodling. Och den blommar! Den står visserligen inte i full blom men vacker ändå.
 
Och medan Staffan sätter på grillen bloggar jag, en finfin fördelning tycker jag.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
På tur med Jösse | Foto, Natur, Nya upptäckter, Resor, Skåne, Utflykter, Vår, Österlen | |
Upp