Måndag

Hemma igen efter några härliga dagar på Österlen. 
Dags att göra nåt nyttigt igen kanske? En joggingtur brukar göra susen för samvete och själ, och konditionen också förstås. 
Sagt och gjort, och det halvmulna vädret passade alldeles utmärkt för detta ändamål. Jag, gamla kärringen blir så lätt överhettad annars. 😅
 
Nu var det dock så att jag sprang förbi en fläderblomsbuske, ja, eller, springa förbi en fläderblomsbuske som står i full blom går ju inte. Det KAN man ju bara inte. Hemmagjord fläderblomssaft, vem älskar inte det?
Så jag stannade min klocka, plockade jackan full med blomklasar, man tager vad man haver när man inte har nån påse med sig. Det är ju ytterst sällan man har det på en joggingtur, om man inte har hund förstås. 
Startade klockan igen och joggade (doftande) vidare.
Väl hemma var det bara att sätta igång. Det blev bara en liten sats denna gång, en jacka som är knuten runt midjan rymmer ju inte hur mycket som helst. 😜
Nu står blandningen där i bunken och ska gotta till sig några dag, så gott det ska bli! Åtminstone en liten stund. Tills sockerångesten sätter in. 
 
(Fast du drog ju faktiskt ner sockerhalten ganska rejält, sa hon tröstande till sig själv. 😇)
 
 
 
 
 
Ditten och datten | I våra kvarter, Livet, Malmö, Sommar, Vardagsliv | |
#1 - - Anna / boihusbil.se:

Så läskande! Flädersaft är den enda saft jag faktiskt tycker är god. Ljuvlig att lägga i en liten slurk i smoothie med.

Svar: Det är en riktig sommardricka tycket jag. Och tack för tipset med smoothien!
Anneli Esseus

Upp