Löderups Strandbads Camping

JAAAAAA, jag vet att jag sagt att jag inte gillar campingar, jag föredrar ställplatser, men den här är speciell. Här finns  allt jag vill ha.
Vill du bo precis vid vattenbrynet? Eller vid skogskanten? Eller kanske lite undangömt utan så mycket insyn? Här blir du inte tilldelad en plats, lägg dig var du vill! Underbart, vi är ju alla olika. 
Här ligger inte festprissarna, här ligger dom som gillar lugnet, naturen och havet. 
Denna camping har allt att erbjuda även vad gäller service, liten butik, färska bullar på morgonen, dusch, toa, grå och svartvattentömmning. Nja förresten tvättmaskin tror jag nog inte dom har, men vadå, det finns ju nåt som kallas för handtvätt? Du har väl semester?
En vacker skog precis bakom med mjuka fina stigar att vandra på, en bra restaurang på gångavstånd. Salta sköna bad och mjuk sandstrand. Har du cykel med dig kan du lätt njuta av Österlens vackra natur, och det  finns massor av gallerier och gårdsbutiker i närområdet.
Och här finns en atmosfär jag gillar skarpt, vad det är kan jag inte sätta fingret på, det bara är så, en skön stämning helt enkelt.
Det är faktiskt tredje gången vi är här, vi trodde inte vi skulle hamna här idag, men så blev det. Och denna gången är det trångt, riktigt trångt! Men vi hittade en plats och slog oss nöjda till ro. 😊 Vädret är på vår sida idag dessutom. 
 
En sak till, ägarna är förbannat trevliga, alltid glada och tillmötesgående och räds inte för att ta ett handtag där det behövs. Tvärtom, dom får säkert jobba hårt för sitt levebröd.
Bilderna kommer att kosta däremot sa han, vi får ta det vid utcheckningen...... Kanske blir dyrt det här? 😉
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
På tur med Jösse | Husbilsliv, Sommar, Tips, Uppleveser, Österlen | |
Upp