Kullamannen

Det har regnat nästa hela dagen idag, men framåt eftermiddagen gav det med sig och vi gav oss av på cyklarna.
Kommer ni ihåg Kullamannen? En TV-serie som gick på sent 60-tal. Troligen inte, för ni är säkert så mycket yngre än jag. Hursomhelst, det var en superspännande serie i svartvitt, den sändes ungefär samtidigt som färgtv:n gjorde sitt antåg. Jag satt som på nålar varje avsnitt och man var skräckslagen för den där mystiska Kullamannen. Serien spelades in just där vi har befunnit oss idag. Vi tog en cykeltur i backarna på Kullaberg, vilken natur, vilken miljö, helt enastående vackert. Och nu när våren är här lyser den neongröna klorofyllfyllda naturen nästan overkligt omkring oss.
Det blev en del fotostop kan jag säga, backarna suger och miljön är sagolik. Man stannar allså av flera anledningar...😉
Jag vill hit igen, och det snart! Det vimlar av promenadstråk runt Kullens fyr och sådär uppifrån ser det ut som rena sagolandet. Så, vi ses igen, med picnickorg och kameran i högsta hugg. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
På tur med Jösse | Foto, Natur, Skåne, Tips, Vår | |
#1 - - Anna / boihusbil.se:

Åh vilka fantastiska bilder! Har länge funderat på att ta oss till Kullaberg och utforska lite. Nu blir jag ännu mer sugen ju, tack!

Svar: Tack! Det tycker jag verkligen ni ska göra, det är en underbar natur på hela Kullahalvön.
Anneli Esseus

#2 - - Anna Christina:

Visst kommer jag ihåg "Kullamannen". ☺️ Den, och så "Kråkguldet". Kan kanske blanda ihop dem lite också. För det var ju ett tag sedan. 😉

Underbart vackra bilder på Kullaberg.

Svar: Tack! Ja, just det; Kråkguldet också. Den hade jag faktiskt glömt.
Anneli Esseus

Upp