Bildbomb från underbara Köpenhamn!

Lyckligtvis bor vi nära denna underbara stad, man kan liksom aldrig riktigt få nog av den. Det finns så mycket att upptäcka, tyvärr är det lätt att gå på samma ställen som man alltid gjort. Att ta de säkra korten. Rena idiotin egentligen, och hade vi gjort det även denna gång hade vi missat två fantastiskt trevliga ställen. 
 
Llama, den snyggaste restaurangen jag sett på länge . Jag fullkomligt älskar all denna färgglada kakel. Eftersom vi bokat bord på annat ställe blev det bara en drink här. Men vi kommer att återkomma hit, var så säkra.
 
 
 
 
 
 
 
Tight, även detta en ny bekantskap för oss. Här serverades de mest fantastiska Ribsen ni kan tänka er. Jag beställde en burgare som också hette duga. Generösa portioner, trevlig personal och mysiga lokaler. Hit kommer vi också gärna tillbaka.
 
 
 
 
 
 
OBS! Staffans revben är en HALV portion!
 
 
 
Samtidigt har vi svårt att inte besöka ett av våra gamla favoritställen, Hviid Vinstue. Med sina 300 år på nacken är detta ställe svårslaget. Den fantastiska miljön, den goda ölen och inte att förglömma, smörrebröden!
 
 
 
 
 
Sen är det ju alldeles förträffligt att bara promenera runt i stan. Det finns alltid nåt att vila ögonen på. En lätt regnskur råkade vi ut för, men ingen skada skedd, den gick över på två minuter.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
| Köpenhamn, Restaurangbesök, Utflykter, Ätbart | |
#1 - - Beppan:

Fantastiska bilder - som vanligt, men kanske ännu mer....
Gillas såå mycket! Du är kanonbra på detta!
Får mig att längta till besök....

Svar: Tack så mycket Beppan! ♥ Vad glad jag blir för din kommentar!
Anneli Esseus

Upp