Hotellet

Vi har fått ett nytt hotell i stan, ett mycket ovanligt hotell. 
Efter att ha intagit den godaste fish and chips jag ätit, tack "Blå hoddan", tog jag och min vän en tur till Slottsträdgården. 
Och det var där vi fick se det nya hotellet, ett stort fint insektshotell höll på att färdigställas. Jag älskar dessa, hade jag haft en trädgård hade jag definitivt haft ett litet hotell, för att se till att våra små pollinatörer skulle må gott. Och i gengäld får vi andra njuta av vackra blomster och goda vackra frukter på våra träd. 
Skit också, där började husdrömmarna ta fart igen.... 😅 Fast vänta nu, vi har ju ett hus, ett hus på hjul. Det är bara trädgården som fattas. 😂
 
 
 
 
 
 
 
Ditten och datten | I våra kvarter, Natur, Nya upptäckter, Restaurangbesök, Ätbart | |
#1 - - Anna /boihusbil.se:

Ja håller med! Vill också ha ett insektshotell i min kommande trädgård. Om det blir någon nån mer gång. Fast ibland undrar jag om inte hemmet på hjul oxå är ett insektshotell ibland. Häromdagen hade vi en sån vidrig spindel som byggt sitt nät från gräset vi stod på och upp över ett av däcken under min säng! Roger dödade den, men nu är jag inte sugen att stå på gräs nåt mer (något jag inte gillat före detta heller..)

Svar: Så det kan bli! 😲 Har faktiskt aldrig tänkt på det, att det skulle bli en massa insekter när man står på gräs, men visst, det stämmer säkerligen.
Fast en spindel eller två gör mig inget. 😂😂
Anneli Esseus

#2 - - Anna Christina:

Det värmer i hjärtat när en ser sådant engagemang. Hos oss finns inget hotell men humlorna fixade det själva. De har byggt bo under vår trapp. 😍

Svar: 😂😂😂 Så bra! 👍 Tror jag.........? 😉
Anneli Esseus

Upp