Tjejsnack, långpromenad, vin och fantastisk mat!

Det är inte ofta man kan överraska nån nu för tiden, men denna helg har vi nog faktiskt lyckats med det. Min barndomsvän och jag hade bestämt oss för ett par lata dagar med lite enkelt häng, tjejsnack, vin och kanske en pizza framåt kvällen. (Som förr, när man var ung,smal och snygg, oerfaren och slät i huden. Nu går det ju  precis lika bra ändå, om inte ännu bättre, fast alla tyngdlagar har gjort sig gällande, bara så ni vet.)
 
Hon trodde fel! 
 
Vi hade smidigt våra planer ett bra tag nu och gottat oss i att få se hennes snopna min när vi dyker upp allihop, tja, så många var vi kanske inte, men tre gäster till gör ju en del, när man fixat mat för två och renbäddat i 1 säng!
 
Lugn! Vi våldgästade inte, vi hade bokat hotel och hade både mat och vin med oss!
 
Så härligt det blev! En superskön lördag i min gamla hemstad med bästa vännerna.  Regnet öste ner på förmiddagen men vi hade ju en del att prata om så det gjorde absolut ingenting. Fast ska vi vara helt ärliga så gnällde vi en del över det, man är ju inte mer än människa!
 
Hursomhelst, på eftermiddagen tittade solen fram och vi kunde bege oss ut på en långpromenad runt vackra Växjösjön. Hur härligt som helst. 
 
Vi vilade benen och fuktade strupen på PM bar och avslutade kvällen på CafeDe Luxe med supergod mat. Ett ställe att rekommendera! Det var visserligen bara mitt andra besök där men jag blev definitivt inte besviken denna gången heller. Sen gör det ju inget att personalen är supertrevlig och miljön har sin alldeles egna karaktär. Gillar man Retro är det hit man ska gå. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vad jag åt?  LAMM i olika former, närodlat förstås. Blev lite orolig när jag såg den breda fettranden, men ack nej, den var som gjord för mig. (Ursäkta ordvitsen) 
Serverades med ärtpuré med mynta, confiterad och friteras rotselleri och tunna pommes. (Dreglar.........)
Efterrätten: Äppelkompott med kardemummaskum, havrecrisp och brynt smör. (Fortsätter att dregla......)
 
Resten av helgen går åt till att sudda ut vissa låtar som satt sig som klister i skallen, jag vill inte säga vilka, det skulle ni inte tåla. 
 
Ditten och datten, Lycka | Fest, Restaurangbesök, Utflykter, Vänner | |
#1 - - Sassa:

Härlig lördag blev det, det ser man ju oxå på dom fiiina bilderna. Haha, vet nog vilka låtar du tänker på....

Svar: Fniss......
Anneli Esseus

Upp