Hemlagat, på iranskt vis.

Igår kväll var min syster och jag hembjudna till Fari, och blev bjudna på hemlagad mat på iranskt vis. Det ena fatet efter det andra kom fram på bordet, det ena läckrare än det andra. Jag är fortfarande mätt, så mätt att jag tror att jag inte behöver äta mer denna veckan. Fantastiskt gott.  
Jag glömde inte bort att fota, men jag glömde däremot bort att försöka göra det lite snyggt. Det blev ren dokumentation av det hela, jag var alldeles för ivrig att hugga in på alla läckerheter. Sorry.
 
Recept? Glöm det, jag gör bara lite si och så, tar lite sånt och lite annat, var hennes svar. 
 
 
 
Goda ostar och härliga frukter, till det hemgjord morotsmarmelad med valnötter.
 
 
En himmelsk len skön soppa på kyckling och matvete.
 
 
Stekt färs med lök och russin, enkelt och jättegott! Den ska jag nog kunna härma. Fast det är ju det där med kryddorna då förstås....
 
 
Lammgryta, jag säger bara LAMMGRYTA! To die for, för att fatta mig kort.
 
 
Nån slags pannkakor med massor av grönt i, man tar vad man har hemma sa Fari. Hmmmmmm, lätt för henne att säga! ;)
 
 
 
Mätta, dästa och mycket nöjda. Man får knäppa upp översta knappen i jeansen för att kunna sjunka ner i soffan en stund.
För vad händer sen? Jo, lite godis på det förstås, bla annat en mjuk kola med rosenvatten och pistagenötter, inte alls så söt som den ser ut. Namnam för en liten godisgris som jag. Och jag fick ner lite till, jag lovar! Underligt, mycket underligt.
 
 
| Fest, Malmö, Ätbart | |
Upp