What the heck?

Vad spelar det för roll om hundra år? En gräddbulle mer eller mindre? Mycket socker, ja men också väldigt mycket njutning. 
 
Ända sen jag såg dessertmästarna 2014, när Joel Linqvist vann, har jag velat smaka på hans små underverk. Och trots att jag bor i samma stad som han har sin butik så har jag liksom aldrig fått tummen ur......
Men idag, när vi släntrade in på Saluhallen fick jag syn på hans grejor i en monter, och jo, man känner igen hans "grejor". Till min stora  lycka säljer Tea Junkie en del av Joels sortiment och jag blev alldeles till mig i trasorna. Hmmmm..... svårt att välja, det blev en gräddbulle smaksatt med matchate, OMG så gott!  (Love you Joel!)
Jag som inte ens är speciellt glad i te, jag föredrar kaffe. Och grönt te? Absolut inte.
Skönt att blivit av med ännu en fördom, det är oerhört spännande att ge sig ut från sin lilla bekvämlighetszon ibland. Även om det bara gäller en ynka liten gräddbulle.
 
 
 
Lycka | Bekvämlighetszoner, I våra kvarter, Ätbart | |
Upp