I läskiga skogen

finns det stora odjur!
 
 
Eller inte? Nej, inte denna skogen i alla fall. Bor man i Malmö finns det inte så mycket skog att vandra i, då får man åka till bokskogen utanför Torups slott. Och de stora läskiga djuren är inte så farliga heller. Ska jag zooma ut?
 
 
Se där ja, det var väl inte så farligt? Lilla Svea tror bara att hon är ett stort odjur ibland.
 
 
Än har inte löven tittat fram, de få löv som finns har hängt sedan förra säsongen.
 
 
Men det finns ju en massa annat vackert att titta på.
 
 
 
 
 
Tänk vad det växer mycket konstiga saker i vår natur ändå!
 
 
Ännu är det ingen  värme så mössan behölls på för min del, kan också ha berott
på en "bad hairday", det låter vi vara osagt. En skön runda var det i vilket fall som helst.
 
 
 
 
Nästa stopp blev på Statarmuséet. Och i det ingick ett besök på toan. Jag hade ju som vanligt druckit alldeles för mycket kaffe och behövde ett akut besök där. Biggan fick ett stort leende på läpparna och visade mig dit. Jag undrade varför det var så kul, men förstod ganska snart. Ett utedass! Mamma Mia, det var länge sen. Nostalgin fullkomligt sprutade! Minns när man satt på mormors gamla dass.
Men här ville man inte sitta och drömma om gamla tider, stanken tvingade ut mig innan jag ens knäppt byxorna! Och utanför stod Biggan med min kamera. Tack för den......
 
 
Nåväl, bra att friska upp minnet ibland och vara tacksam för att tiden inte stått still. Det var INTE bättre förr!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ditten och datten | Utflykter, Vänner, Vår | |
#1 - - Anonym:

Du är helt underbar

Svar: What? 😂
Anneli Esséus

#2 - - Anonym:

Så härliga bilder! ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

Svar: Tack!
Anneli Esséus

Upp