Call me Kål!

I våra gamla hemmakvarter ligger ett oansenligt och lite sunkigt köpcenter, "Mitt Möllan", därinne finns några matställen, inget av dem är speciellt lockande. Men, det finns tydligen ett undantag, och det undantaget heter Scandwich. Deras grej är mackor, men inte vilka mackor som helst. Attans snygga, med spännande och ovanliga kombinationer. Detta kunde man läsa om i sista utgåvan av Buffé. Jag blev såklart nyfiken och var tvungen att testa "Call me Kål", den lät ju helt "omöjlig". Alltså, vem kommer på en sån kombination? 
Hör själva: en rejäl skiva surdegsbröd, blomkålskräm, blancherat savoykålsblad, picklad rödkål, konfiterad spetskål, en pesto på grönkål och lite vanlig kål. Ovanpå det massor av riven lagrad ost och syltad citron. 
Visst låter det helt galet? Personer med känsliga magar bör dock hålla sig undan från just den här mackan, skulle jag tro.
 
Till maken köpte jag "Fläsk Best". Han vill säkert ha en köttig macka, tänkte jag. Långbakad fläsksida, jordärtskockskräm, citron- och persiljemajjo. Jodå, han blev också nöjd, bara han fick pilla bort ruccolasalladen, han hatar ruccola. Fast ska jag vara riktigt ärlig så åker det mesta som skiftar i grönt bort. För säkerhets skull.   :) 
 
 
 
Ett hett tips, dela på en macka, man blev proppmätt på en halv!
 
 
 
 
| Restaurangbesök, Tips, Ätbart | |
#1 - - Sassa:

Ser superläckert ut, snyggt fångat!

Svar: Det var verkligen en fröjd för ögat Sassa! Och smaksinnet också för den delen.
Anneli Esséus

Upp