En av mina favoritplatser

när jag besöker Stockholm är Ulriksdals Slottsträdgård. Där går jag alltid helt bananas med kameran. Det finns hur mycket som helst att fota. Dessutom blir jag precis lika nöjd i gommen, för den vegetariska buffén som serveras där är bland det bästa jag vet, och det trots att jag inte alls har nåt emot kött. (Tvärtom, se tidigare inlägg.)  Den som tror att vegetarisk mat är tråkig och smaklös blir här snabbt varse att så inte alls är fallet. Känner man sig lite osäker på vegetariskt kan jag utlova nya smaksensationer varje gång, denna gång var det en spenatsallad med hallondressing som blev min favorit, överraskande gott och otroligt fräscht. Dessutom serveras alltid en soppa som även den är vegetarisk såklart, jag har aldrig blivit besviken på den heller.
 
Och hade det inte varit för min "vegeterianvän" så hade jag nog fortfarande varit (o)lyckligt ovetande om detta guldställe.
 
 
 
 
 
 

 
 
 
Lycka | Restaurangbesök, Stockholm, Tips | |
#1 - - Sassa:

Ser både gott och vackert ut, snyggt!

Svar: Tack Sassa!
Anneli Esséus

Upp