Kontrast, Malmö

Igår kväll besökte vi ett nytt ställe på den aldrig sinande restauranghimlen här i Malmö. Den ligger på Möllan och har bara haft öppet  några månader. Här serveras mat från norra Indien. Lokalen är liten men trevlig, personalen mycket serviceminded och maten vi åt var mycket bra. Det blir absolut fler besök här. 
Jag åt Bhuna Gosht, en curry som exakt var så där mustig, fyllig och lagom het som man vill ha den. Vill man ha mer chili får man såklart. Maken och vännerna tog Tikka Masala och var lika nöjda dom. 
Sen kom vi då till desserten. Endast två att välja på, det passar mig perfekt, jag hatar menyer på flera sidor. Man kan inte vara bra på allt. 
Garjella: ett långkok på morötter i mjölk och socker, serveras med vaniljglass. Morötter? Det lät ju så märkligt så det var jag ju tvungen att smaka. Supergott, rekommenderas varmt!
Vännerna tog Kokosglass, tummen upp där också. 
 
På återseende säger vi till Kontrast!
 
 
 
 
 
Kanderade fänkålsfrön, alltid lika gott efter indisk mat!
 
 
Och jodå, man kan fortfarande sitta ute och äta i Malmö...
 
 
 
Läs mer om restaurangen här.
 
 
 
| Malmö, Restaurangbesök, Ätbart | |
#1 - - Sassa:

Ja det var precis så himla gott som det ser ut på dina läckra bilder.

Svar: Visst var det! Ditt går vi igen tycker jag!
Anneli Esseus

Upp