Macarons

Egentligen vet jag inte varför jag är så barnsligt förtjust i dessa små bakverk, dom smakar ju faktiskt inte så mycket om man ska vara helt ärlig. Det är nåt med konsistensen, den där spröda ytan och det lilla sega inuti som lockar mig. Och färgerna, vem kan motstå de vackra färgerna?
Efter att ha ätit mig mätt på Mustard Chicken, smakat på goda franska ostar på International Street Market igår, var jag bara tvungen att köpa med några små ljuvliga saker hem. 
 
 
 
 
 
 
 
 
Lycka | Ätbart | |
#1 - - rememberthiis.blogg.se:

Gott :)

Svar: Mmmmmmm, det var det verkligen!
Anneli Esséus

#2 - - TantGlad:

Det ser ju värkligen gott och lovande ut. Mmm.......
Må så gott. Hejsvejs!

Svar: Det var verkligen gott TantGlad! ;)
Anneli Esséus

#3 - - Krönikören:

Mustard Chicken? Var det kycklingsmak? Det låter faktiskt riktigt äckligt. Men annars håller jag med dig, de är väldigt läckra att se på. Speciellt när du stått bakom kameran.

Svar: Hahahahaha, att du alltid ska märka ord Lotta! Fast det är ju det som är en del av din charm, så man får väl ta det då. Det har ju faktiskt skänkt många goa skratt!!
Anneli Esséus

#4 - - Krönikören:

Denna gång var det inte menat så. Faktiskt. En ärlig fråga. Om man kan äta glass m vitlökssmak kan det väl finnas macarons med kyckling- och senapssmak? Hur smakade de?

Svar: Nej alltså, det var inte kakan som smakade kyckling och senap, jag hade ätit det innan, mustard chicken alltså! Hahahahahahahahahahaha! Inte konstigt du tyckte det lät äckligt! Hahahahahaha!
Anneli Esséus

Upp