Måste bara tipsa

om den här salladen. Jag åt den i Grekland första gången och jag blev helt såld. 
Avokado, apelsin och purjolök. Enkelt nyttigt och supergott. Där och då serverades den med en dressing gjord på yoghurt, hackad rödlök och lite mynta. Det har jag inte hemma just nu så det får bli så här istället. Toppat med lite granatäpple. Nu väntar Netflix, nya säsongen av House of Cards är äntligen här och jag bänkar mig i soffan ett par timmar. 
 
 
 
 
| Tips | |
#1 - - ɑ n n i k ɑ:

Gott!

#2 - - Rigmor:

Tack för tipset...men jag har ju inte lärt mej äta avokado än...så klurar jag på vad jag kan byta ut den emot och ändå liksom få till det...
Du har inte funderat på att sälja dina bilder till någon "mattidning"...??
Kram kram

Svar: Det tog lite tid för mig också att lära mig det där med avokado men när jag väl hade gjort det kan jag äta hur mycket som helst. Jag fastnade för det när jag åt Guacamole, en kryddad avokadoröra som oftast äts tillsammans med tacos. Sen var det liksom klippt. Och ack för din fina komplimang om bilden!
Anneli Esséus

#3 - - Rantamor:

Hoppas allt är bra med dig, ser dig inte inne hos mig mera, men du kanske har tappat lusten för bloggar ??
Ser att du inte heller uppdaterar din blogg som förut.
Snygga bilder har du som vanligt,
är det ingen som vill ha dig som kokboksfotograf.
Det kommer ju ut kokböcker hela tiden nu, har dom bara varit med i en såpa i tv så ger dom ut en kok eller bakbok.

Salladen ser god ut, måste jag pröva.

Tjing och kram från Rantamor.

Upp