Istanbul

Till denna stad vill jag absolut åka igen.
Vi har avverkat Blå Moskèen, Haga Sofia, Sultanpalatset och allt det där man som turist i ett nytt land bara "måste" se. Jag vill återvända för att känna mer av alla de där dofterna, smaka på den äkta turkiska maten. (På vår guidade resa serverades vi den lite snällare varianten med mildare smaker. Synd, otroligt synd...)
Jag vill gå i de trängsta gränderna, jag vill vimla omkring på torg och gator, vara en åskådare, insupa atmosfären. Det kändes som om delar av hela världens folk finns just här, i en salig härlig och färgstark mix.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Resor | Turkiet | |
#1 - - Sassa:

Herre min tid så vackert! Jag vill absolut också till Istanbul, ännu mer efter dina vackra bilder.

Svar: En weekendresa framöver kanske?
Anneli Esséus

#2 - - Krönikören:

Magiskt!

Svar:
Anneli Esséus

#3 - - Anna Holm:

Härliga bilder! :)

Svar: Tack Anna!
Anneli Esséus

Upp