Prideparaden

i Malmö är inte så mycket att hänga i julgranen. Missförstå mig inte, jag stödjer budskapet på alla sätt. Tycker innerst inne att det är lite sorgligt att det egentligen behövs en parad!
Men så här är det: första gången jag såg en Prideparad var när vi bodde i Stockholm. Där snackar vi parad! Fest och glam, glitter och glamour, glädje och humor, musik och dans. För att inte tala om kostymerna. Helt fantastiska. För en sån som jag, som älskar att fota var det ren och skär lycka att beskåda detta karnevalståg. 
Jag älskar mitt Malmö, och jag är helt säker på att vi kan bättre. Det räcker liksom inte att ta på en hatt eller en boa.
Men några hade i alla fall jobbat på det lite, det är så här det ska se ut!
 
 
 
 
 
 
 
 
| |
#1 - - Anna:

Jag tänker lite som du. Men jag tänker också att paraden borde gälla oss alla. Liten som stor människa och som bejakar oss alla. Svårare än så borde det egentligen inte vara.

Svar: Precis Anna!
Anneli Esséus

Upp