Malmöfestivalen

Jag älskar fest, alla sorters fest. Man ska fira, det finns alltid tillfällen att sätta lite guldkant på tillvaron. Jag har älskat Malmöfestivalen, att gå runt och smaka på mat från olika kulturer, lyssna på skön musik, se nån fotoutställning. Ta en öl nånstans och sitta och bara titta på folk. Träffa vänner och umgås.
Det gör jag inte längre.
Jag har jobbat i helgen och fått se baksidan på denna tilldragelse, det har jag inte gjort innan, jag har nämligen varit ledig då och varit en av besökarna. En av alla dessa glada, upprymda och lätt onyktra besökare. Och jag har haft jättekul.
Men nu har jag  bara en undran, varför i helvete kan inte folk ta det lite eeeeasy? Fira och festa är inte lika med att supa sig redlöst full!
 
Den här helgen har jag sett mer än nog av kiss, bajs, spyor, blod, tårar och misshandel.
 
 
 
Klagomuren | |
#1 - - Agnes:

Så härlig bild!

Svar: Tack Agnes!
Anneli Esséus

#2 - - Rigmor:

Ja du...den frågan har jag ställt mej ofta, särskilt när man hade barn i den åldern så man hämtade och skjutsade. Man såg sådant som man önskade att ingen förälder skulle få uppleva, inte heller barn. Det var väl en av anledningarna till att jag "hönsade" väldigt länge genom att hämta hem, man såg direkt om något inte var bra. Sen hade det nog en avskräckande effekt också...Att sen vuxna människor, inte omyndigförklarade på något vis, inte kan sköta sig, ja det är ju skrämmande. Förstår att din helg är något som fler kanske borde få se och uppleva...!!
Fin bild du avslutar med!!
Kram kram

Svar: Tack Rigmor!
Anneli Esséus

#3 - - Sassa:

Att du har sett mer än nog av kiss, bajs, spyor, blod, tårar och misshandel är verkligen trist. Att det dessutom är från vuxna människor är ju bara så tragiskt.
Bilden blir man iallafall glad av.

Svar: Tack Sassa!
Anneli Esséus

#4 - - wintwig´s:

Ja, varför kan inte folk bete sig och bara ha roligt när det ställs till med festligheter. Det övergår mitt förstånd.

Känner igen mig i Rigmors beskrivning som "hönsande mamma" . Barnen har flyttat sedan länge men nu hönsar jag min mamma istället, som envisas med att gå ensam hem i sena kvällen. ;)

Upp